דלתות כניסה לבית כנסת

בבואנו לבית הכנסת, דלת כניסה הינה הדבר הראשון שמקבל את פנינו. בתור שכזאת דלת הכניסה נדרשת להיות מרשימה וייחודית ולשקף את רוח הקודש השורה בהיכל התפילה. לכן מרכיב חשוב בעיצוב בית הכנסת הא השקעה בדלתות כניסה מעוצבות.

מה מיוחד בדלת הכניסה של בית הכנסת

דלתות כניסה לבית כנסת מהוות נקודת מפגש ראשונה עם המקום, מהן אנו נכנסים ויוצאים את בית התפילה. לפיכך הן נדרשות בעיצוב מיוחד המכבד את המעמד ומשרה על הבאים אווירת קדושה, המסייעת להפריד בין קודש לחול, וגורמת לעובר בהן להשאיר מאחוריו את טרדות היום יום ולהתמקד בעבודת האל. כפועל יוצא מכך, יש צורך לבחור דלתות כניסה מעוצבות ומהודרות, העשויות מעץ מלא ומיוצרות באיכות גבוהה ביותר, אשר משלבות עיטורים מיוחדים מותאמים לאווירת הקודש, לעיצוב בית הכנסת ולערכים שהקהילה שלו מקדמת.

כמו כן, דלתות עבור בית כנסת נדרשות לרוב להיות כפולות, לא אחת במידות גדולות מהסטנדרט, גם כדי לאפשר מעבר נוח לקהל המתפללים וגם כדי להעניק לבית שער כניסה מרשים ומעורר השראה, המזכיר לבאים את תפארת וגדולת המעמד בו הם נמצאים.

איך להתאים דלת כניסה מהודרת לעיצוב בית הכנסת

חשוב להבין כי דלתות כניסה מהודרות של בית כנסת אינן מוצר הנקנה ממדף אלא מדובר בעבודות ייחודיות המותאמות אישית באופן פרטני לכל מבנה. בעת התאמת דלת כניסה לבית הכנסת יש לקחת בחשבון שורה ארוכה של גורמים, הכוללים בין היתר:

  • התאמה למבנה- הדלת נדרשת להתאים לסגנון העיצוב האדריכלי של מבנה בית הכנסת, לדבר בשפה שלו, להשתלב בו ולהתאים לו בין אם מדובר במבנה ישן, עתיק, חדש וכדומה. 
  • מידות המבנה- דלת כניסה צרכיה להתאים מבחינה פרופורציונאלית למידות מבנה בית הכנסת וצורתו, בין אם מדובר במבנה גדול או קטן, מרובע או מלבני, סימטרי או א סימטרי, מאורך או צר, קומה אחת או שתיים וכן הלאה.
  • עיצוב פנים- יש גם להתאים את הדלת למאפייני עיצוב הפנים של החלל כך שתיצור קשר ישיר והרמוני בין המרחב החיצוני לפנימי. קשר הנוצר על ידי שימוש באותו סוג של חומרים, צבעים, וסגנון עיצוב.
  • רוח המקום- עיצוב ועיטור הדלת נדרש להתאים לרוח המקום, אופי קהילת המתפללים ומסרים וערכים שרוצים להעביר. כמו כן יש להתאים את הדלת לסביבה המקיפה אותה, חזותה,  וההיסטוריה שלה. כך למשל, לא אחת קיים הבדל בין עיצוב דלת כניסה לבית כנסת בתל אביב, ברחובות, ירושלים, טבריה, אילת או צפת.

מאיזה חומרים עשויה דלת כניסה מעוצבת

בכדי לזכות בדלתות כניסה מהודרות, מרשימות ומכובדות לבית כנסת מקובל לייצר אותן מעץ מלא מסוגים שונים. לכל סוג של עץ יש חזות, גוון ומרקם ייחודיים לו, כשלמשל ניתן לבחור דלתות כניסה מעץ מלא העשויות מאלון, אגוז, דובדבן, טיק, מהגוני, מייפל ועוד. בנוסף, דלתות כניסה לבית כנסת יכולות לשלב חומרים נוספים, למשל סורגים מעוצבים בצורות שונות כמו מגן דוד, אריחים מעוטרים ומאוירים עם שניים עשר השבטים, וכן צהרים עם זכוכיות שונות כמו זכוכיות צבעוניות, מצוירות או עם עבודת ויטראז'.

מה היתרונות של דלתות כניסה מעץ מלא

במרבית המקרים מייצרים דלתות כניסה מעץ מלא לבית כנסת עקב היתרונות המהותיים שיש לחומר גלם זה. קודם כל מדובר בחומר גלם איכותי ומרשים המתאים ומכבד את המעמד. כמו כן עץ מלא מספק דלתות מאסיביות ועמידות לאורך הרבה מאוד זמן. בנוסף, יש סוגים שונים של עצים המתאימים לבניית דלתות, עם גוון ומרקם לפי הסגנון המבוקש. ויתרה מכך, עץ מלא מספק מצע מעולה לעבודות עיטור, גילוף , חיתוך וכדומה.

מה המחיר של דלתות כניסה

בשוקר מוצעים עבור דלתות כניסה מחירים בטווחים נרחבים, המתחילים באלפי שקלים ויכולים להאמיר גם לעשרות אלפים. מחירי הדלתות מושפעים ממורכבות העבודות, משכן ועלות החומרים שלהן. נתונים אלו כוללים בתוכם את מידות הדלת, סוג עץ וחומרים נוספים שייעשה בהם שימוש, מורכבות עבודות פרזול, גילוף וחיתוך, מורכבות וייחוד העיטורים המבוקשים, וסוג מנגנון הנעילה.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים דלת כניסה לבית הכנסת

לפני שבוחרים דלת כניסה לבית כנסת כדאי להכיר עולם זה, כך שתגיעו לפגישה עם איש המקצוע יהיה לכם כבר מושג כללי בנושא. בתור התחלה מומלץ לבחון באתרים שונים סוגים וסגנונות עיצוב של דלתות לבית כנסת. כמו כן יש להבין מהו המסר המרכזי שאתם רוצים שיוצג על גבי הדלתות, בין אם עבודת השם, אהבת הזולת, עם ישראל, קדושת המקום וכדומה,  וגם חשוב שתגדירו מראש מסגרת תקציב לפרויקט. מעבר לכך יש לבחור בחברה מומלצת, מוכרת ואמינה להכנת הדלתות, שיש לה ניסיון עשיר בתחום ותיק עבודות מרשים העונה לטעמכם. 

 

לריהוט נוסף לבתי כנסת, חזור לעמוד הבית >>

השארת הודעה מהירה

השארת הודעה

השארת הודעה מהירה

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני קידום אורגני
דילוג לתוכן